Monday, July 25, 2011

Kisah Cium-Mencium


Kisah Cium-mencium



Hari ini, ada benda best jadi kat aku, tgk tajuk lah,,
Hahahaha…
Gelak dulu,,,,,
Aku dah beberapa bulan tak balik rumah dan jumpa dgn mak aku
So hari ni, best dapat jumpa dengan mak aku,,yahuuuu,,,heppy sangat2..

Semalam mak aku datang Shah Alam, temankan kawan dia coz anak kawan dia ada interview CIAST kat seksen 19 sana..
So pagi tadi mama pun telefon lah tanya aku kat mana, dan aku jawab aku ada kat Canseleri, tengah kerja,,
Mama aku cakap dia nak balik dah, dan aku paksa dia nak jumpa dia,wlopun tak sempat, sebab dia naik kereta dengan kawan dia,, tapi tetap degil nak jumpa gak,,
Akhirnya dia mengalah dan setuju nak jumpa aku,,,
(sayang mama aku kat aku ni? Huhu,,,   =p

Aku pula tak boleh nak keluar sebab tengah kerja, jadi aku pun bagi cadangan suruh mama datang Canseleri..
After bagi direction jalan, akhirnya mama aku sampai lah Canseleri yang serba indah tuh,,
Aku turun2 dan terus jumpa dan salam kawan2 mama aku and then salam mak aku, and dia cium pipi aku,,,

Aku bawak mak aku pergi Pendeta Café kat bawah tuh, and after minum2 dalam 10 minit, mak aku pun nak balik,,,
Masa hantar dia balik tuh, salam2 and then peluk cium mak aku kat DEPAN Canseleri,,,
Huhu,,,
Mesti korang2 ingat aku ni anak mak kan??
SO WHAT? Mmg aku anak mak pun!! And DAMN I’M PROUD WITH THAT!
Coz mak kita ada sorang jer kat dunia ni,,,
Appreciate mereka selagi mereka selagi mereka masih ada untuk kita ni,,
Wlopun umur aku dah leh tahap nak kahwen, anak tetap anak tau,,,


Lepas mak aku balik, aku masuk dalam,,
Dan tak sangka pula adegan cium-mencium aku dan mak aku tuh ada orang tengok,
(of course lah ada orang tgk, depan Canseleri kot)



Aku masuk-masuk je, akak keselamatan bawah tuh tanya aku, “siapa tu dik?”
Aku senyum je, dah agak dah dlm hati aku,,
“mak saya kak” aku jawab sambil senyum2,,
“oooo,, akak ingat siapa tadi, ni haa, akak ni (sambil merujuk pada seorang lagi akak keselamatan di sebelah beliau) dia ingat tuh girlfriend kamu tadi” sambil akak tuh tergelak…
“ishh,,, tak kan lah girlfriend saya kak” aku jawab.
“mane tau, dah kamu cium2 dia tadi” akak tuh cakap..
“mak saya tuh, saya tak gila nak cium orang depan org ramai” jawab aku,,(padahal aku baru je cium mak aku depan orang ramai tadi)
“muda nya mak kamu tuh?” akak tuh tanya
“Umur dia 44 kak, tu lah, kadang-kadang kalau saya pergi shopping complex dengan dia, kawan-kawan saya ingatkan saya tgh jalan dengan kakak saya,,hahaha” aku jawab..
“oooo,,,muda lah tuh, mati-mati akak ingat girlfriend kamu tadi, baru jer abg ni nak saman tadi, sebab lakukan adegan tak senonoh tadi (sambil merujuk pada brader keselematan kat sebelah mereka yg tgh syok tengok TV)’ akak tuh cakap,,
‘haha, tak de lah, mintak maaf kak, coz wat benda-benda pelik tadi” jawab aku sambil nak memujuk dia,,
“ish, tak de pape lah” akak tuh jawab..
“ok lah kak, saya naik dulu eh” jawab aku sambil gerak ke arah lif..
“ok, keja elok-elok” jawab akak tuh..


Time naik lif, aku terfikir, salah ke wat cam tuh? Aku rasa tak salah, sebab tuh mak kita,
Mesti ramai yang ingat kenapa tak buat kat tempat lain, tempat yang tak ada orang,,
Macam mana nak jawab soalan begitu? Situasi akan berlaku tanpa diduga, kita tak sangka akan berlaku begitu,,,
So apa yang nak difikirkan? Kalo dah mak kau tarik kau sebab nak cium ko, tak kan ko nak elak?
Kurang ajar namanya kan? So, pada hemat aku, tak salah pun..
Lagipun time tuh memang tak ada orang pun, just ada 3 orang pengawal tuh je kat kaunter yang boleh nampak luar,,


Kalau nak tau, orang di bawah ini lah mama saya!
Nama beliau Hafidah Bte Abd Jamal..



SAYANGI LAAH KEDUA IBUBAPA ANDA YER!!


No comments:

Post a Comment